FQC STANDARD, AB-0122-U dosya numarası ile TS EN ISO/IEC 17065 Uygunluk Değerlendirmesi – Ürün, Proses ve Hizmet Belgelendirmesi standardında, AB-0275-M dosya numarası ile TS EN ISO/IEC 17020 Uygunluk Değerlendirmesi – Çeşitli Tiplerdeki Muayene Kuruluşlarının İşletimi için Şartlar standardında ve AB-0177-YS dosya numarası ile TS EN ISO/IEC 17021-1 Yönetim Sistemleri standardında Türkiye Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) akreditasyonuna ve 2674 Onaylanmış Kuruluş kimlik numarası ile Avrupa Komisyonu CE işareti Uygunluk Değerlendirme Hizmetleri gerçekleştirme yetkisine sahiptir.

Türk Akreditasyon Kurumu ve Avrupa Komisyonu resmi internet sitesinden güncel akreditasyon ve yetki sorgulaması yapılabilmektedir.

TÜRKAK Akreditasyon Sorgulama: https://secure.turkak.org.tr/kapsam/search
Avrupa Komisyonu Yetki Sorgulama: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/nando/

2013/53/AB GEZİ TEKNELERİ VE KİŞİSEL DENİZ TAŞITLARI YÖNETMELİĞİ AMAÇLARI NELERDİR?

2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği temel amacı, aşağıda belirtilen ürünlerin tasarımı ve üretim gerekliliklerini ve bu ürünlerin gereklere uygun olarak piyasaya arz edilmelerini sağlamak üzere, CE uygunluk işaretlemesine yönelik usul ve esasları düzenlemektir. Aşağıda belirtilen ürünler, 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği Ek-1’de belirtilen uygulanabilir temel gereklilikleri karşılamak koşuluyla, doğru bir şekilde bakımları yapıldığı ve amacına uygun olarak kullanıldığı takdirde; insan sağlığını ve güvenliğini, mal varlığını ve çevreyi tehlikeye atmamaları hâlinde hizmete sunulabilmektedir.
a) Gezi teknelerine ve kısmen tamamlanmış gezi tekneler,
b) Kişisel deniz taşıtlarına ve kısmen tamamlanmış kişisel deniz taşıtlar,
c) 2013/53/AB Gezi Tekneleri Yönetmeliği Ek-2’de belirtilen ve ayrı olarak piyasaya arz edilen bileşenler,
ç) Deniz taşıtına tesis edilmiş veya tesis edilmesi amaçlanmış sevk motorlar,
d) Deniz taşıtına tesis edilmiş olan sevk motorlarından büyük tadilata tabi olanlar,
e) Büyük tadilata tabi olan deniz taşıtları.

2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği, gövde uzunluğu 2,5 m ile 24 m arasında olan, spor veya eğlence amaçlı kullanım amaçlı teknelerin güvenlik ve çevre özelliklerini tasarım, üretim ve emisyon gerekliliklerini belirleyerek düzenler. 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği, gezi teknelerinin yapısı, stabilitesi, yüzebilirliği ve yüzdürülmesi için önemli güvenlik gereklilikleri talep etmektedir. Aynı zamanda su basması ve su tahliyesinin önlenmesi, yönlendirme, görüş, taşıma ve sabitlemenin yanı sıra motor, gaz, elektrik ve yakıt sistemlerine ilişkin kurulum gerekliliklerini de düzenler.

Üreticilerin Avrupa uyumlaştırılmış standartlarını kullanması, onların AB mevzuatının temel sağlık ve güvenlik gerekliliklerine uyduklarını varsayar. Standardizasyon, AB Tek Pazarının işleyişinde önemli bir rol oynamaktadır. Standartlar, mevcut teknik ve ekonomik fizibiliteye (‘son teknoloji’) göre tasarımcıların ve üreticilerin ürünleri için en yüksek sağlık ve güvenlik düzeylerine ulaşmalarına yardımcı olabilecek özel teknik çözümler sağlar.

2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği, sağlığı ve çevreyi korumak amacıyla egzoz ve gürültü emisyon limitleri getirmektedir. Egzoz emisyonu, buharlaşmalı emisyon ve deniz taşıtları tasarım kategorileri üzerine inceleme çalışması, gezi teknelerinin ürettiği egzoz emisyonlarının daha da azaltılmasının teknolojik ve ekonomik fizibilitesini değerlendirmeyi ve gezi teknelerinin yakıt sistemleri tarafından üretilen buharlaşmalı emisyonlar için sınırlar getirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca mevcut deniz taşıtları tasarım kategorilerinin hava koşullarına göre doğruluğu ve bu sınıflandırmanın üreticiler ve son kullanıcılar üzerindeki etkisi de dikkate alınmaktadır.

Üreticiler, Avrupa Ekonomik Bölgesi’nin (EEA) genişletilmiş tek pazarına sunulan ürünlerin güvenli olmasını sağlamada çok önemli bir rol oynamaktadır. Ürünlerinin AB güvenlik, sağlık ve çevre koruma gerekliliklerini karşılayıp karşılamadığını kontrol etmekten sorumludurlar. Uygunluk değerlendirmesinin yapılması, teknik dosyanın oluşturulması, AB uygunluk beyanının düzenlenmesi ve ürüne CE işaretinin iliştirilmesi üreticinin sorumluluğundadır. Ancak o zaman bu ürünün EEA pazarında serbest dolaşımı sağlanabilmektedir.

CE işareti (Avrupa Normlarına Uygunluk), imalatçı tarafından Deniz taşıtlarına, bileşenlere, sevk motorlara “CE” işaretinin iliştirilmesini öngören 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliğinin ilgili bütün kurallarına uygun olduğunu gösteren işareti belirtmektedir.

2013/53/AB GEZİ TEKNELERİ VE KİŞİSEL DENİZ TAŞITLARI YÖNETMELİĞİ UYGUNLUK DEĞERLENDİRME KAPSAMLARI NELERDİR?

2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği; Gezi teknelerine ve kısmen tamamlanmış gezi tekneleri, Kişisel deniz taşıtlarına ve kısmen tamamlanmış kişisel deniz taşıtlarını,
2013/53/AB Gezi Tekneleri Yönetmeliği Ek-2’de belirtilen ve ayrı olarak piyasaya arz edilen bileşenleri, Deniz taşıtına tesis edilmiş veya tesis edilmesi amaçlanmış sevk motorları, Deniz taşıtına tesis edilmiş olan sevk motorlarından büyük tadilata tabi olanları, Büyük tadilata tabi olan deniz taşıtlarını kapsar.

İmalatçı veya yetkili temsilcisi, ürünlerin 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği hükümlerine uygunluğunu belgelemek için aşağıda belirtilen uygunluk değerlendirme prosedürleri uygulanır;

TASARIM ve ÜRETİM

Gezi Teknelerinin Tasarım ve Üretimi

Gezi teknelerinin tasarım ve üretimi ile ilgili aşağıdaki prosedürlerden herhangi biri uygulanır;

 

DENİZ TAŞITI TASARIM SINIFLARI
Tasarım Sınıfı Rüzgar Kuvveti

(Bofor Ölçeği)

Karakteristik Dalga Yüksekliği

( H 1/3, metre )

A 8’i aşan 4’den fazla
B 8’e kadar (8 dâhil) 4’e kadar (4 dâhil)
C 6’ya kadar (6 dâhil) 2’ye kadar (2 dâhil)
D 4’e kadar (4 dâhil) 0,3’e kadar (0,3 dâhil)

 

 

A ve B Tasarım Sınıfı İçin;

 

  • Tekne boyu 2,5 m ve üzeri olup 12 m’den az olan gezi tekneleri için Modül A1 (İç üretim kontrolü + denetimli ürün testi), Modül B (AB tip incelemesi) ile birlikte Modül C, D, E veya F, Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk), Modül H (Tam kalite güvencesine dayalı uygunluk) lerden herhangi biri
  • Tekne boyu 12 m ve üzeri olup 24 m’ye kadar olan gezi tekneleri için Modül B (AB tip incelemesi) ve birlikte Modül C, D, E veya F, Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk), Modül H (Tam kalite güvencesine dayalı uygunluk) lerden herhangi biri

C Tasarım Sınıfı İçin;

 

  • Tekne boyu 2,5 m ve üzeri olup 12 m’den az olan gezi tekneleri için 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği Ek-1-A’da yer alan temel gerekliliklerin 3.2. ve 3.3. maddeleriyle ilgili uyumlaştırılmış standartlar ve/veya uyumlaştırılmış standarda karşılık gelen uyumlaştırılmış ulusal standartların gerekliliklerini karşılaması durumunda; Modül A (İç üretim kontrolü), Modül A1 (İç üretim kontrolü + denetimli ürün testi), Modül B (AB tip incelemesi) ile birlikte Modül C, D, E, F veya Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk) veya Modül H (Tam kalite güvencesine dayalı uygunluk), 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği Ek-1-A’da yer alan temel gerekliliklerin 3.2. ve 3.3. maddeleriyle ilgili uyumlaştırılmış standartlar ve/veya uyumlaştırılmış standarda karşılık gelen uyumlaştırılmış ulusal standartların gerekliliklerini karşılamaması durumunda; Modül A1 (İç üretim kontrolü + denetimli ürün testleri), Modül B (AB tip incelemesi) ile birlikte Modül C, D, E, F, Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk) veya Modül H (Tam kalite güvencesine dayalı uygunluk) lerden herhangi biri
  • Tekne boyu 12 m ve üzeri olup 24 m’ye kadar olan gezi tekneleri için; Modül B (AB tip incelemesi) ile birlikte Modül C, D, E veya F, Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk), Modül H (Tam kalite güvencesine dayalı uygunluk) lerden herhangi biri

D Tasarım Sınıfı İçin;

  • Tekne boyu 2,5 m’den 24 m’ye kadar olan gezi tekneleri için; Modül A (İç üretim kontrolü), Modül A1 ( İç üretim kontrolü + denetimli ürün testi), Modül B (AT tip incelemesi) ile birlikte Modül C, D, E veya F, Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk), Modül H (Tam kalite güvencesine dayalı uygunluk) lerden herhangi biri

Kişisel Deniz Taşıtlarının Tasarım ve Üretimi

Kişisel deniz taşıtlarının tasarım ve üretimi ile ilgili aşağıdaki prosedürlerden herhangi biri uygulanır;

  • Modül A1 (İç üretim kontrolü + denetimli ürün testleri),
  • Modül B (AB tip incelemesi) ile birlikte Modül F,
  • Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk).

Bileşenlerin Tasarım ve Üretimi

Bileşenlerin tasarım ve üretimi ile ilgili aşağıdaki prosedürler uygulanır;

  • Modül B (AT tip incelemesi) ile birlikte Modül F,
  • Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk).

EGZOZ EMİSYONLARI

Egzoz emisyonları ile ilgili olarak; Deniz taşıtına tesis edilmiş veya tesis edilmesi amaçlanmış sevk motorlarına, Deniz taşıtına tesis edilmiş olan sevk motorlarından büyük tadilata tabi olan ürünlere aşağıdaki prosedürlerden herhangi biri uygulanır;

a) Uyumlaştırılmış standartlar ve/veya uyumlaştırılmış standarda karşılık gelen uyumlaştırılmış ulusal standartlar kullanılarak yapılan testlerde, aşağıdaki modüllerden herhangi biri;

  • Modül B (AB tip incelemesi) ile birlikte Modül F,
  • Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk).

b) Uyumlaştırılmış standartlar ve/veya uyumlaştırılmış standarda karşılık gelen uyumlaştırılmış ulusal standartlar kullanılmadan yapılan testlerde, aşağıdaki modüllerden herhangi biri;

  • Modül B (AT tip incelemesi),
  • Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk).

GÜRÜLTÜ EMİSYONLARI

Entegre egzoz sistemine sahip olmayan kıçtan tahrikli veya tekne içine yerleştirilmiş motoru bulunan gezi teknelerinin ve entegre egzoz sistemi olmayan kıçtan tahrikli motoru veya tekne içine yerleştirilmiş motoru bulunan, teknede büyük dönüşüm yapılmış ve dönüştürmeyi izleyen beş yıl içerisinde piyasaya arz edilmiş gezi teknelerinin, gürültü emisyonlarıyla ilgili olarak, aşağıdaki prosedürlerden herhangi biri uygulanır;

a) Uyumlaştırılmış standartlar ve/veya uyumlaştırılmış standarda karşılık gelen uyumlaştırılmış ulusal standartlar kullanılarak yapılan gürültü ölçümlerinde aşağıdaki modüllerden herhangi biri uygulanır;

  • Modül A1 (İç üretim kontrolü + denetimli ürün testleri),
  • Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk).

b) Uyumlaştırılmış standartlar ve/veya uyumlaştırılmış standarda karşılık gelen uyumlaştırılmış ulusal standartlar kullanılmadan yapılan gürültü ölçümlerinde, Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk).

c) Froude sayısı ve Güç Deplasman oranı metodu uygulanmış ise, aşağıdaki modüller:

  • Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk).

Kişisel deniz taşıtlarının ve dıştan takma motorların ve gezi teknesine yerleştirilecek entegre egzoz sistemi olan kıçtan tahrikli motorların, gürültü emisyonlarıyla ilgili olarak, kişisel deniz taşıtı veya motor imalatçısı aşağıdaki prosedürleri uygular:

a) Uyumlaştırılmış standartlar ve/veya uyumlaştırılmış standarda karşılık gelen uyumlaştırılmış ulusal standartlar kullanılarak yapılan gürültü ölçümlerinde, aşağıdaki modüllerden herhangi biri:

  • Modül A1 (İç üretim kontrolü + denetimli ürün testleri),
  • Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk).

b) Uyumlaştırılmış standartlar ve/veya uyumlaştırılmış standarda karşılık gelen uyumlaştırılmış ulusal standartlar kullanılmadan yapılan gürültü ölçümlerinde, Modül G (Birim doğrulamasına dayalı uygunluk).

MODÜL PCA ÜRETİM SONRASI DEĞERLENDİRMESİNE BAĞLI EŞDEĞER UYGUNLUK

Kişisel ithalatçılar, aşağıda belirtilen ürünleri, hizmete sunmadan önce, eğer imalatçı ilgili ürünün uygunluk değerlendirmesini gerçekleştirmemişse, Modül PCA (Üretim Sonrası Değerlendirmesine Bağlı Eşdeğer Uygunluk) prosedürünü uygular.

  • Gezi teknelerine ve kısmen tamamlanmış gezi tekneler,
  • Kişisel deniz taşıtlarına ve kısmen tamamlanmış kişisel deniz taşıtlar,
  • 2013/53/AB Gezi Tekneleri Yönetmeliği Ek-2’de belirtilen ve ayrı olarak piyasaya arz edilen bileşenler,
  • Deniz taşıtına tesis edilmiş veya tesis edilmesi amaçlanmış sevk motorlar,
  • Deniz taşıtına tesis edilmiş olan sevk motorlarından büyük tadilata tabi olanlar,
  • Büyük tadilata tabi olan deniz taşıtları.

Motorda büyük tadilat veya teknede büyük dönüşüm sonrasında sevk motoru veya deniz taşıtını, piyasaya arz eden veya hizmete sunan ya da 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği kapsamında olmayan bir deniz taşıtını, 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği kapsamına girecek şekilde kullanım amacını değiştiren bir kişi, ürünü piyasaya arz etmeden veya hizmete sunmadan önce, Modül PCA (Üretim Sonrası Değerlendirmesine Bağlı Eşdeğer Uygunluk) prosedürünü uygular.

Kullanıma başlandığı tarihten itibaren beş yıl süreyle piyasaya arz edilmemek kaydıyla, kişisel kullanım için imal edilen deniz taşıtları için, 5 yıllık süre sona ermeden piyasaya arz eden bir kişi, ürünü piyasaya arz etmeden önce Modül PCA (Üretim Sonrası Değerlendirmesine Bağlı Eşdeğer Uygunluk) prosedürünü uygular.

TEKNİK DOSYA, AB UYGUNLUK BEYANI ve CE İŞARETLEMESİ İÇERİĞİ NELERDİR?

TEKNİK DOSYA

Teknik dosya ürünün tasarımı, üretimi ve işletimi hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği imalatçının, ürünün uygulanabilir gereklere uygunluğunu göstermek için bilgi içeren teknik dosya hazırlamasını zorunlu kılar. Kural olarak, dosyanın, ürünün ve kullanım amacının açıklamasını içermesi ve ürünün tasarımını, üretimini ve çalışmasını kapsaması gerekir. Yeterli bir analiz ve risk(ler)in değerlendirmesi şartı, imalatçının öncelikle ürünün olası tüm risklerini tanımlamasını ve uygulanabilir temel gereklilikleri belirlemesini gerektirir. Bu analiz raporlanmalı ve teknik dosyaya dahil edilmelidir. Buna ek olarak, imalatçının, ürünün uygulanabilir temel gereklere uygunluğunu sağlamak için belirlenen riskleri nasıl ele aldığının değerlendirmesini de raporlaması gerekmektedir. Uyumlaştırılmış standardın sadece bir kısmı uygulanırsa veya uygulanabilir tüm temel gerekleri karşılamıyorsa, standardın karşılanmadığı temel gereklere ilişkin nasıl ele alındığı da teknik dosyada raporlanmalıdır.

 

 

TEKNİK DOSYA İÇERİĞİ

 

 

No

 

Tanım
1 Tipin genel bir tanımı,
2 Kavramsal tasarım ve üretim çizimleri ile bileşenlere, alt montaj gruplarına, devrelere vb. ait şemalar ve diğer ilgili veriler,
3 Yukarıdaki çizim ve şemaların yanı sıra ürünün işleyişinin anlaşılması için gerekli tanımlar ve açıklamalar,
4 Tümüyle veya kısmen uygulanan standartların bir listesi ve bu standartların uygulanmaması hâlinde, temel gerekleri yerine getirmek için benimsenen çözümlerin tanımlamaları,
5 Yapılan tasarım hesaplarının sonuçları, gerçekleştirilen muayeneler ve diğer ilgili veriler,
6 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği Ek-1-A-3.2 maddesine göre “Denge” ve Ek-1-A-3.3 maddesine göre “Yüzebilirlik” ile ilgili hesaplamalar veya test raporları,
7 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği Ek-1-B-2 maddesinin gerekliliklerine uygunluğunu gösteren egzoz emisyonu test raporları,
8 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği Ek-1-C-1 maddesinin gerekliliklerine uygunluğunu gösteren gürültü emisyonu test raporları.

 

 

AB UYGUNLUK BEYANI

 

AB uygunluk beyanı, ürünün 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği gereklerini karşıladığını belirten imalatçı beyanıdır. 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği imalatçıya bir ürünün hizmete sunulmasından önce bir AB uygunluk beyannamesi hazırlama ve imzalama yükümlülüğü getirmektedir. İmalatçı veya kişisel ithalatçı, 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği kapsamında bir AB uygunluk beyannamesi hazırlamalı ve imzalamalıdır. İmalatçı AB uygunluk beyanı hazırlayıp imzalayarak ürünün uygunluğuna ilişkin sorumluluğu üstlenmektedir. İmalatçı, her bir ürün tipi için yazılı bir AB uygunluk beyanı hazırlar ve bunları ürün hizmete sunulduktan sonraki 10 yıl boyunca istenmesi durumunda Bakanlık tasarrufuna sunulmak üzere saklar.

 

 

AT UYGUNLUK BEYANI İÇERİĞİ

 

 

No

 

Tanım
1 No xxxxx (Ürün: ürün, parti numarası, tipi veya seri numarası):
2 İmalatçının veya imalatçının yetkili temsilcisinin (yetkili temsilci, imalatçının ticari adını ve adresini de vermelidir) veya kişisel ithalatçının adı ve adresi,
3 Bu uygunluk beyanı, imalatçının veya kişisel ithalatçının veya 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği 20 nci maddesinin üçüncü (Motorda büyük tadilat veya teknede büyük dönüşüm sonrasında sevk motoru veya deniz taşıtını, piyasaya arz eden veya hizmete sunan ya da bu Yönetmelik kapsamında olmayan bir deniz taşıtını, bu Yönetmelik kapsamına girecek şekilde kullanım amacını değiştiren bir kişi) ve dördüncü (kişisel kullanım için imal edilen deniz taşıtını 5 yıllık süre sona ermeden piyasaya arz eden bir kişi)  fıkralarında belirtilen kişilerin münhasır sorumluluğu altında düzenlenmiştir,
4 Bu beyanın amacı (ürünün izlenebilirliğini sağlayan özellikleri, uygun olan durumlarda bir fotoğraf eklenebilir)
5 4 üncü maddede açıklanan beyanın amacı, uyumlaştırılmış Yönetmeliklere uygun olmalıdır
6 İlgili uyumlaştırılmış standartlar ve/veya uyumlaştırılmış standarda karşılık gelen uyumlaştırılmış ulusal standartlara veya ilgili teknik şartnameye atıflar.
7 Eğer uygulanabilir ise, uygunluk değerlendirme işlemini gerçekleştiren onaylanmış kuruluşun bilgileri (adı, numarası) ve gerçekleştirdiği faaliyet (faaliyetin açıklaması).
8 İmalatçı veya imalatçının yetkili temsilcisi adına imza atacak yetkili kişinin bilgileri,
9  

İlave bilgiler:

AB uygunluk beyanı, sevk motoru imalatçısının ve 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliğinin kişisel kullanım için imal edilen deniz taşıtını 5 yıllık süre sona ermeden piyasaya arz eden bir kişinin beyanını içerecektir. Bu gereklilikler:

a)       Bir deniz taşıtına tesis edildiğinde, motor ile birlikte olan kurulum talimatı gereğince, motor aşağıdaki hususları karşılamalıdır:

Ø  2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliğinin egzoz emisyon gereklilikleri,

Ø  20/6/2007 tarihli ve 26558 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Karayolu Dışında Kullanılan Hareketli  Makinalara Takılan İçten Yanmalı Motorlardan Çıkan Gaz Ve Parçacık Halindeki Kirletici Emisyonlara Karşı Alınacak Tedbirlerle İlgili Tip Onayı Yönetmeliği” (97/68/AT) ile uyumlu olacak şekilde tip onaylı ve aynı Yönetmeliğin ek-1 4.1.2 nci maddesinde açıklandığı üzere, iç su yolu teknelerinin, lokomotiflerin ve vagonların sevkinden başka uygulamalarda kullanılan sıkıştırma ateşlemeli motorlar için aşama III A, aşama III B veya aşama IV egzoz emisyon sınırları; veya

Ø  3/8/2011 tarihli ve 28014 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Ağır Hizmet Araçlarından Çıkan Emisyonlar (Euro 6) Bakımından Ve Araç Tamir Ve Bakım İlgilerine Erişim Konusunda Motorlu Araçların Tip Onayına İlişkin Yönetmelik” ((AT) 595/2009) ile uyumlu olacak şekilde tip onaylı ve aynı Yönetmeliğin egzoz emisyon sınırları.

 

10 “2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliğinin ilgili hükümlerine göre, motorun tesis edildiği deniz taşıtının uygunluğu beyan edilinceye kadar motor hizmete alınmayacaktır” ifade beyanı,

 

11 …………Adına

 

(yayımlanma tarihi ve yeri)

 

(isim, unvan) (imza)

 

 

CE İŞARETİ ESASLARI

 

CE İşareti İliştirilmesi Gereken Ürünler

Aşağıdaki ürünler, piyasaya arz edildiklerinde veya hizmete sunulduklarında CE işaretine tabidir:

  1. a) Deniz taşıtları,
  2. b) Bileşenler,
  3. c) Sevk motorları.

 

CE İşaretinin İliştirilmesi İle İlgili Kurallar Ve Koşullar

CE işareti, Madde 4.3.1’de belirtilen ürünlere, görünür bir yerde, okunaklı olarak ve silinmeyecek şekilde konulur. Bileşenlerin boyutu veya doğası gereği mümkün olmayan durumlarda, gerekli olan bilgiler ambalaj üzerinde veya ürünle birlikte bir belgede verilir. Deniz taşıtlarına iliştirilmesi durumunda, CE işareti deniz taşıtı tanıtım numarasından ayrı olarak, deniz taşıtı imalatçı plakasına konulur. Sevk motoru olması durumunda ise CE işareti motora konulur.

CE işareti, ürün piyasaya arz edilmeden veya hizmete sunulmadan önce konulur. CE işaretini ve 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliğinde belirtilen deniz taşıtı tanıtım numarasını takiben, özel bir risk veya kullanımı gösteren bir şekil ya da herhangi bir işaret konulabilir.

CE işaretini takiben, üretim kontrol safhasında veya üretim sonrası değerlendirmesinde bulunmuş onaylanmış kuruluşun kimlik kayıt numarası konulur. Onaylanmış kuruluşun kimlik kayıt numarası, kuruluşun kendisi tarafından veya kuruluşun talimatları doğrultusunda, imalatçı veya yetkili temsilci tarafından konulur.

TEKNİK DOSYA

Teknik dosya ürünün tasarımı, üretimi ve işletimi hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği imalatçının, ürünün uygulanabilir gereklere uygunluğunu göstermek için bilgi içeren teknik dosya hazırlamasını zorunlu kılar. Kural olarak, dosyanın, ürünün ve kullanım amacının açıklamasını içermesi ve ürünün tasarımını, üretimini ve çalışmasını kapsaması gerekir. Yeterli bir analiz ve risk(ler)in değerlendirmesi şartı, imalatçının öncelikle ürünün olası tüm risklerini tanımlamasını ve uygulanabilir temel gereklilikleri belirlemesini gerektirir. Bu analiz raporlanmalı ve teknik dosyaya dahil edilmelidir. Buna ek olarak, imalatçının, ürünün uygulanabilir temel gereklere uygunluğunu sağlamak için belirlenen riskleri nasıl ele aldığının değerlendirmesini de raporlaması gerekmektedir. Uyumlaştırılmış standardın sadece bir kısmı uygulanırsa veya uygulanabilir tüm temel gerekleri karşılamıyorsa, standardın karşılanmadığı temel gereklere ilişkin nasıl ele alındığı da teknik dosyada raporlanmalıdır.

 

 

TEKNİK DOSYA İÇERİĞİ

 

 

No

 

Tanım
1 Tipin genel bir tanımı,
2 Kavramsal tasarım ve üretim çizimleri ile bileşenlere, alt montaj gruplarına, devrelere vb. ait şemalar ve diğer ilgili veriler,
3 Yukarıdaki çizim ve şemaların yanı sıra ürünün işleyişinin anlaşılması için gerekli tanımlar ve açıklamalar,
4 Tümüyle veya kısmen uygulanan standartların bir listesi ve bu standartların uygulanmaması hâlinde, temel gerekleri yerine getirmek için benimsenen çözümlerin tanımlamaları,
5 Yapılan tasarım hesaplarının sonuçları, gerçekleştirilen muayeneler ve diğer ilgili veriler,
6 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği Ek-1-A-3.2 maddesine göre “Denge” ve Ek-1-A-3.3 maddesine göre “Yüzebilirlik” ile ilgili hesaplamalar veya test raporları,
7 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği Ek-1-B-2 maddesinin gerekliliklerine uygunluğunu gösteren egzoz emisyonu test raporları,
8 2013/53/AB Gezi Tekneleri Ve Kişisel Deniz Taşıtları Yönetmeliği Ek-1-C-1 maddesinin gerekliliklerine uygunluğunu gösteren gürültü emisyonu test raporları.